Monday, March 23, 2009

big?fat?thin?skinny?

hurm.rase cm nk story mory but,lack of mood n tyme la plok.. later2 la now,sambung blik.. hurm,everytime i dgr my sis mengeloh,gemok2,biler nk kurus ni hahahaha (dik,u have to kurang mkn..hahaha then everything gonna b ok) tp,kadang2 bertanya gak kt diri sndiri,bguz ke kurus tuh?trok sgt kew if gemuk? and banyak ag persoalan yang akan timbul dalam pale otak ni..kenapa xboleh gemok? its not a crime i guess..tp,yup,some people got their own mentality,opinion,kite xboleh larang rite... tp,base on research,kalo gemok tp fit n sehat tuh is ok ag,as long jage kesihatan rite? kurus terlampau t jd anoreksia plak,agpown,sum people yang kurus sangat maybe boleh jd xsihat.kurang protein lah,kurang vitamin,fat of course and other elements that our body need. tp,i didnt blame for anyone,i talk thru experience.. i used 2 b gal with obesity problem,which skarang i mmg kna make sure to maintainkn my figure..its not that i hate the fact i'm fat before tp,frankly speaking.dengan badan yang lebih ringan memudahkan my everyday lyfe.i struggle for (gosh! i didnt know how long i da jd big ppl without any kesedaran)hahahahaha lamer giler,ye lah,tyme study mkan ditanggung..apew lg nk pkir?juz g klaz,wat assignment n others jew. T_T * see i told u,how lazy i am 2 exercise *sigh* tp,when i start 2 work,i realize..owh,i need 2 reduce my weight...so,i start to learn bout healthy eating,what's good n bad,a little tyme for my self n mcm2 la..thanks to a lot of magazine,friend support n for sure my family.{psst* even downg bengang coz me da xbyak mkn cam dlu,so,sapew nk geng downg mkn yummy2 hahahaha} it took me almost 2 years nk meluruhkan semua lemak2 yang selama ni i duk lekatkn kt bdn ni hehehe but,i need 2 admit,it was terribly hard!!! tp,glad i make it :) now,i juz nk maintainkn jew..so,that's my experience....






tis is me when i overweight dulu.huhuhuhu da la dri family rangka dinasour haha phm2 sudeh.....

(';') till now,i ckup mrh if others bercakap tntang mane2 my friend yang big size. "hey! i used 2 b one.i noe how they feel,ok" tp,still xsalah sebenarnya,they can always be anyone they ever wanted.. its ur will,hehehehe pnat da membebel ni,just to share, {here i found my old gmbar dulu n now hahahaha....wud ever it is..im happy wif myself}







No comments: